Ümit Yüksel:

„Ne-a fost tare dor de oaspeții noștri”

Ümit Yüksel1.jpg

Interviu cu Ümit Yüksel, director regional, SUMMA Hotels Moldova. Tema interviului poate fi ușor dedusă, în contextul în care pe 15 iunie își deschid ușile restaurantele New York și Zaxi

Ümit, pentru redeschiderea restaurantelor din Moldova după perioada de carantină sunt impuse un set de norme sanitare cu caracter obligatoriu. Sunt sigur că le veți respecta. La nivel internațional, rețeaua „Radisson” și „Marriott” s-a confruntat deja cu această problemă, de a lucra în condițiile de post-pandemie. Nu am dubii că aveți propriile regulamente interne pentru a asigura securitatea și sănătatea clienților. Puteți să ne vorbiți despre acestea? 

Desigur. Standardele noastre sunt chiar mai dure decât regulile prevăzute de autoritățile locale. Spre exemplu, în Moldova, distanța dintre mese trebuie să fie de 1,5 metri, pe când, grupul internațional impune o distanță de 2 metri. De aceea, vom urma regulile impuse de rețeaua internațională.

Lista cerințelor pentru crearea unui mediu sigur atât pentru oaspeți, cât și pentru angajați este destul de lungă. Dar până la urmă, oaspeții atrag atenție la detalii și la lucrurile distinctive. Ce este deosebit în restaurantele dvs.? 

Învăț personalul să zâmbească sincer chiar dacă poartă o mască. Chiar și ochii trebuie să zâmbească, pentru că deși oaspetele nu le vede zâmbetul, ei trebuie să-l simtă. Sau salutul... Ați văzut cum v-am salutat eu? V-am pus mâna pe umăr, deasupra inimii. În acest mod respectăm standardele de siguranță, dar, în același timp, le arătăm clienților cât de fericiți suntem să îi revedem. 

Aici vorbim despre emoții, dar la nivel de tehnologii cu ce vin restaurantele din rețea? 

Poate și alte restaurante vor implementa, dar noi, de exemplu, am prevăzut utilizarea unui dispozitiv pentru dezinfectarea bancnotelor. Vom încuraja achitarea cu cardul bancar pentru a reduce riscul transmiterii infecției. Dar, dacă clientul va avea doar numerar, atunci chelnerul va veni la el cu acest dispozitiv, în care vor fi introduse bancnotele, iar peste 59 de secunde acestea vor fi dezinfectate. Numai după asta, bancnotele vor fi preluate de casier, care le va număra, va întoarce restul și procedura va fi repetată. Adică, bancnotele primite drept rest de către client vor trece, la fel, prin procedura de dezinfectare. 

Cu ce alte schimbări veniți?

QR cod înserat pe meniu. Meniurile vor fi de unică folosință, dar dacă nu doriți să vă atingeți de el, puteți scana codul QR pe ​​telefon și puteți vizualiza meniul în format digital.

Ümit vom discuta numaidecât și despre măsurile de siguranță întreprinse pentru a primi oaspeții în restaurante. Dar, până a ajunge la acestea, vreau să discutăm despre câteva detalii, care vor fi interesante pentru cititori. La urma urmei, ei vor veni la restaurant în primul rând nu pentru măsurile de siguranță impuse, ci pentru mâncare, vin și, cel mai important, pentru atmosferă și comunicare...

Dacă vorbim despre comunicare, atunci în restaurantele noastre am încercat întotdeauna să facem tot posibilul pentru ca oaspeții să se simtă confortabil. Acum, în contextul Covid-19, am creat două camere private în restaurantul „New York” din cadrul „Radisson”, unde puteți comanda mâncare. Le vom oferi oaspeților spre utilizare gratuită, trebuie doar să fie rezervate din timp. Pentru ca să detaliez, este vorba despre cele două spații mari care se aflau în dreapta holului hotelului „Radisson Blu”. 

Dar mâncarea? Va fi schimbat meniul? 

Desigur, avem în meniu bucate de sezon. Dar, ceea ce veți observa imediat sunt bucatele chinezești pe care le-am inclus în meniurile ambelor restaurante „New York”. Colțunași chinezești, tăiței, tofu, rață picantă... ar trebui să le încercați numaidecât. 

Superb! Deja aveți noutăți bune care mă motivează să ajung la voi după redeschidere. Nemaivorbind despre panorama Chișinăului de seară care se vede de la terasa Zaxi. O prietenă de-a mea a venit recent din San Francisco la Chișinău. Și, după ultimele 20 de ore parcurse în autobuzul care o aducea  de la Minsk, prima întrebare pe care mi-a adresat-o a fost: „Pavel, când se deschide Zaxi? Vreau să merg seara la terasa restaurantului!”

Și acum să revenim la măsurile de siguranță....

Aceste protocoale nu sunt de comunicat pe o singură pagină, dar o să mă axez pe principalele aspecte. Am prevăzut 4 tipuri de țesături pentru dezinfectarea diferitor suprafețe din restaurant și vom efectua procedura de dezinfecție la fiecare 2 ore. Desigur că avem prevăzute și dezinfectante și măști pentru oaspeți, în cazul în care cineva va veni fără propria mască. 

Bucătarii și personalul auxiliar își vor schimba mănușile la fiecare 30 de minute, iar măștile – la fiecare 2 ore. Tacâmurile vor fi dezinfectate separat, cu raze ultraviolete. Dar, pe lângă aceasta, oaspeților li se va propune și tacâmuri de unică folosință. 

Vom măsura temperatura oaspeților și a angajaților cu aparate contactless. Angajații care vor avea febră, vor fi rugați să plece acasă. Toți membrii echipelor noastre au fost instruiți despre felul în care trebuie să lucreze și acționeze în noul context. De asemenea, am creat și urmăm protocoale complexe separate pentru pregătirea bucatelor calde și reci. 

Ümit, hai să încheiem discuția noastră despre relații și nu despre măsurile de siguranță. Dacă tot interviul ar fi fost dintr-o singură întrebare și această întrebare ar fi fost cea mai importantă pentru dvs., care ar fi fost răspunsul? 

Ne-au lipsit foarte mult oaspeții noștri. Îi așteptăm cu drag...